Adatkezelési Tájékoztató

A Bombicz Ügyvédi Iroda (továbbiakban: Ügyvéd) az Ügyvéd részére ügyvédi tevékenység folytatására megbízást adó ügyfeleire vonatkozóan személyes adatokat kezel.

Az ügyfelek személyes adatainak kezelésére a jelen tájékoztató, az ügyvédi tevékenységről szóló 2017. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Üttv.), az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Info tv.), valamint a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (a továbbiakban: GDPR) rendelkezéseinek megfelelően történik.

1. AZ ADATKEZELŐ ADATAI

Név: Bombicz Ügyvédi Iroda

Képviselő: Dr. Bombicz Barbara irodavezető ügyvéd

Székhely: 3700 Kazincbarcika, Pollack Mihály utca 22. 2/2.

Nyilvántartó hatóság: Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Ügyvédi Kamara

Kamarai Azonosító Szám: 36057870

Telefon: +36 70 623 6609

E-mail: bombicz@bombiczugyvediiroda.hu

Honlap: https://www.bombiczugyvediiroda.hu/

2. AZ ADATKEZELÉS CÉLJA

Az ügyvédi megbízáshoz kapcsolódó adatkezelés célja az ügyvédi megbízás teljesítése.

3. AZ ADATKEZELÉS JOGALAPJA

Az ügyvédi megbízáshoz kapcsolódó adatkezelés jogalapja szerződés teljesítése a GDPR 6. cikk /1/ b) pontja alapján. A kapcsolattartási adatokat az Ügyvéd az ügyfél hozzájárulása alapján kezeli. (GDPR 6. cikk /1/ a) pontja)

Bizonyos esetekben (pl. adózási kötelezettségek teljesítése, pénzmosási szabályok betartása) az adatkezelés jogalapja, hogy ezáltal az Ügyvéd az őt terhelő jogi kötelezettségeknek tudjon eleget tenni. (GDPR 6. cikk /1/ c) pontja)

Jogos érdek (GDPR 6. cikk /1/ f) pontja) jogcímén kezeli az Ügyvéd a megbízás teljesítéséhez szükséges, harmadik személyek – például tanúk, szakértők – adatait.

4. A KEZELT SZEMÉLYES ADATOK KÖRE

A kezelhető személyes adatok körére a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Pmt.) 7.§-a irányadó.

5. ADATTOVÁBBÍTÁS

Az adatok adatfeldolgozás céljára átadásra kerülnek az Ügyvéd archiválási, továbbá számviteli és – elektronikus kapcsolattartás esetén – IT szolgáltatója részére. A címadatok postázás esetén átadásra kerülnek a Magyar Posta, illetve a megbízott futárszolgálat részére. A számlázási adatok megosztásra kerülnek az Ügyvéd könyvelését végző céggel.

A személyes adatok a megbízás és az adatkezelés célja szerint továbbíthatók továbbá az eljáró hatóságoknak, bíróságoknak, ellenérdekű feleknek, harmadik személyeknek. Az adatok közölhetők az Ügyvéd alkalmazottaival.

Az Ügyvéd ezen felül a megbízás teljesítése során más helyettesítő ügyvédet (Üttv. 17. §) is igénybe vehet, az adatok átadhatók a helyettesítő ügyvéd részére is.

A személyes adatok átadhatók továbbá az ügyvédi megbízás teljesítésében közreműködő egyéb személyek (pl. szakértő), illetve a megbízás teljesítéséhez kapcsolódóan igénybe vett egyéb személyek részére, akiknek közreműködését, illetve igénybevételét az ügyfél jóváhagyta.

Amennyiben a területi ügyvédi kamara az Üttv. 85. §-a alapján irodagondnokot jelöl ki, az irodagondnok jogosult az ügyvéd képviseletére és az iratokba betekinteni.

6. A SZEMÉLYES ADATOK TÁROLÁSÁNAK IDŐTARTAMA

A megbízás megszűnését követő 5 év, okirat ellenjegyzése esetén az okirat ellenjegyzését követő 10 év, ingatlanra vonatkozó jog közhiteles nyilvántartásba való bejegyzését érintő ügyben a jog bejegyzésétől számított tíz év. /Üttv. 53. § (3) bekezdés/

Okirat ellenjegyzése esetén az Ügyvéd által ellenjegyzett okiratot, valamint az okirat ellenjegyzésével járó ügyben keletkezett más iratokat – ha jogszabály ennél hosszabb megőrzési időt nem állapít meg, vagy a felek ennél hosszabb ideig történő őrzésben nem egyeztek meg – az ellenjegyzéstől számított tíz évig kell megőrzi. /Üt. 53.§ (5) bekezdés/

Ezen túlmenően a számviteli kötelezettségek teljesítéséhez szükséges adatok (név, lakcím, adószám) a számvitelről szóló 2000. évi C törvény 169. § (2) bekezdése szerinti időtartamig, azaz nyolc (8) évig kerülnek megőrzésre.

7. ADATBIZTONSÁG

A személyes adatok ügyvédi titoknak minősülnek, azok megőrzésére az Ügyvéd fokozott biztonsági intézkedéseket alkalmaz.

8. AZ ÜGYFELEK ADATKEZELÉSSEL KAPCSOLATOS JOGAI

Személyes adataik kezeléséről az ügyfelek tájékoztatást kérhetnek. Ebben az esetben az Ügyvéd meggyőződik a kérés jogosságáról (e-mail vagy telefon alapján), és válaszol a kérdésekre, így különösen információt ad a kezelt adatok tartalmáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó cégről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az ügyfelek adatait.

Az ügyfél ugyancsak jogosult adatainak helyesbítését kérni. A jogszabályokban meghatározott körben és feltételek mellett jogosult az ügyfél az adatainak törlését vagy felhasználásának korlátozását is kérni.

9. JOGORVOSLAT

Amennyiben valamely, a személyes adatainak kezelésével kapcsolatos panasza lenne, és azt az Ügyvéd minden törekvése ellenére nem orvosolta, Ön jogosult a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulni.

A hatóság elérhetőségei:

Postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9.

Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.

Telefon: +36 (1) 391-1400

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

URL: http://naih.hu

Ön dönthet továbbá úgy, hogy jogi igényét bírósági úton érvényesíti. Az eljárásra főszabály szerint a Miskolci Törvényszék illetékes, de Ön – választása szerint – a keresetet a lakóhelye illetőleg tartózkodási helye szerint illetékes törvényszék előtt is megindíthatja.